Dutchtronics PConTV 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dutchtronics PConTV 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

gebruikerss 21-09-2011
Geschreven voor: Dutchtronics PConTV 0 GB

na 2 week deed hij niks meer en dutchtronics is niet te bereiken je hangt zo 10 min aan de lijn te wachten met een klote muziekje

kip74 28-05-2010
Geschreven voor: Dutchtronics PConTV 0 GB

Wat een goed idee heeft Dutchtronics gehad om een apparaat te bedenken die de pc op je tv thuis brengt...
Ik denk dat meerderen zullen volgen.
Het jammere is dat de pc on tv speler boordevol kinderziektes zit.
Installatie gaat al slecht, mogelijkheden worden slecht benut.
Het bedieningsgemak is NUL.
Afstandbediening reageert traag, toetsenbord doet weinig of niks.
Ben bang dat het nog even duurt voordat de eerste mankementen zullen komen...
Sorry, maar ik vind het een wanprodukt !

bvputten 27-01-2010

----------Update review, 27-1-2010-----------
Nu een paar weken in mijn bezit. Heb het apparaat uiteindelijk draaiend gekregen, truck zat 'm in het rebooten van het kastje. Op zich raar, want het kastje stond al op HDMI P1081 dus harde reboot zou niet nodig moeten zijn geweest, staat ook niets over vermeld in de handleiding. In tegenstelling tot mijn voorganger vind ik de prijs erg hoog voor wat je feitelijk krijgt, nml. een kastje / tool voor het overnemen van een PC. Daarbij ondervind ik de volgende minpunten:
- lang niet alle formaten worden ondersteund (bv. ook niet .avi in combinatie met .srt).
- zo nu en dan begeeft de besturing het (apparaat reageert dan niet meer op de afstandsbediening of het toetsenbord), film loopt wel gewoon door.
- de virtule audio module verstoort regelmatig de geluidsinstellingen van mijn PC waardoor ik weer allerlei trucks moet uithalen om dit recht te zetten
- vandaag kwam ik erachter dat de meegeleverde Powerline Modem niet Homeplug AV Standaard compliant is!! Ik wil graag nog een PC via een Powerline modem aansluiten, betekent dat ik dit modem dus bij Dutchtronics MOET aanschaffen, echter melden zij terug dat ze nog geen losse Powerline modems kunnen leveren. Werkelijk onvoorstelbaar en een gemiste kans voor Dutchtronics.

Conclusie: product is mijns inziens nog niet productierijp. Is niet stabiel genoeg en er zijn daarnaast nog teveel andere tekortkomingen. Dutchtronics had er beter aan gedaan om eerst nog even door te ontwikkelen en nog even te wachten met hiermee de markt op te gaan.

Mijn PC: i5 processor, Windows 7, 6Gb werk geheugen, 1500 MB grafisch geheugen.

----------1e review, 31-12-2009----------
Vandaag binnengekregen. Installatiehandleiding is redelijk duidelijk, maar problemen ontstonden bij het downloaden van de nieuwste software: IExplorer bleef hangen. Na diverse keren opnieuw opstarten ging dit eindelijk goed, daarna wilde het systeem de firmware updaten, en wederom hangproblemen binnen IExplorer (ook erg onhandige en omslachtige procedure). Na diverse progingen is uiteindelijk ook dit goedgegaan, daarna alles goed in kunnen stellen. Toen kwam het grootste probleem naar boven: het kastje stopt ermee na ong. een halve minuut(alles op zwart). Na een tijdje wachtem doet ie het weer, maar vervolgens stopt ie weer na een halve minuut. Kortom: gaat weer terug, wil nog 1 keer een nieuwe proberen, maar dit is duidelijk een nieuw product met de nodige kinderziekten en waar nog flink aan gesleuteld moet worden.

haylh 06-01-2010
Geschreven voor: Dutchtronics PConTV 0 GB

Ik heb dit apparaat nu een week in bezit. Al een paar maanden was ik op zoek naar een oplossing om het beeld van de PC op de TV te krijgen en het geluid op de home cinema /hifi set. Ik wilde dit omdat ik regelmatig muziek luister op de PC en kijk naar Youtube filmpjes (live muziek) en ook soms gemiste tv programma's via internet. Voor het afspelen van muziek gebruik ik Windows Media Player vanwege de mediabibliotheek en de zoekmogelijkheden en afspeellijsten.
Een gewone media player was voor mij geen optie omdat je dan alleen bestanden die op je PC staan kunt afspelen. Je moet dus telkens zelf kiezen wat wordt afgespeeld en bovendien worden meestal niet alle bestandsformaten ondersteund. En misschien komen er straks weer nieuwe formaten bij...

Een oplossing had voor mij kunnen zijn om de grafische kaart te vervangen en kabels te trekken, maar daar wilde ik liever niet aan beginnen. De afstand van PC tot TV is zo'n 17 meter en een stugge HDMI kabel laat zich niet makkelijk over de plint leiden en onder de vloer is ook geen optie. De mogelijkheden van PConTV om draadloos beeld en geluid op de TV/hifi af te spelen zijn daarom voor mij ideaal. De oorspronkelijke EUR 400,= vond ik te veel, maar nu gekocht voor EUR 249,= is een goede prijs voor wat je krijgt.

Het pakket heeft een hele nette afwerking. Het kastje heeft voor mij meer dan genoeg aansluitmogelijkheden. Voor digitaal beeld+geluid is dat HDMI, voor analoog beeld heb je dan nog component en VGA, voor digitaal geluid kun je kiezen uit coax of optisch (S/PDIF), voor analoog geluid heb je dan nog tulpstekker (stereo) of minijack. Op de achterzijde zitten 2 USB poorten en aan de voorzijde nog 1 (b.v. voor USB stick). Voor een draadloze verbinding met het toetsenbord gebruik je 1 USB poort. Het toetsenbord heeft een ingebouwde muis (trackball en 2 muisknoppen). Alleen de kabels voor analoge aansluitingen worden meegeleverd. Minpuntje van het kastje is dat je de interne lampjes via de ventilatie openingen kunt zien knipperen.
Aan de PC kant, of liever gezegd de netwerkkant sluit je de Powerline modem aan. Signalen worden via de elekticiteitskabels doorgegeven naar het PConTV kastje.

Installatie/aansluiting van de hardware kost wel even tijd, maar als je de instructie volgt dan is dat goed te doen. Ik gebruik zelf alleen de HDMI aansluiting naar de TV. Het geluid van de TV naar de home cinema set had ik al eerder met digitale coax aangesloten. Gelukkig wordt dus ook het geluid via de HDMI aansluiting doorgegeven.

Installatie van de software is op zich niet moeilijk, maar je kunt wel wat problemen tegenkomen. Ik gebruik Windows Vista, maar dan als gebruiker met beperkte rechten. De installatie werkt wel als je het administrator wachtwoord opgeeft, maar het configureren van het geluid gaat dan niet helemaal goed. Dat is op te lossen door Programma's->PConTV->Audio setup achteraf zelf nog eens op te starten met administrator rechten. Ook de standaard mappen voor de Media Player staan ingesteld op die van de administrator, maar dat is later in MyTheatre instellingen eenvoudig aan te passen. Het installeren van een nieuwe versie van het programma gaat op zich wel goed, maar in mijn geval werd de oude geluidsdriver wel ge-deinstalleerd maar niet opnieuw geinstalleerd. Voor het installeren van de nieuwe firmware moet je goed de instructie volgen en dan gaat het zonder problemen. Toch even een opmerking: je hebt verdorie net een nieuw apparaat (productie november o.i.d.) en dan meteen al weer verouderde software. Ik zou zeggen lever het ding gewoon uit met de nieuwste software.

Tijdens het installatieproces wordt een benchmark programma gedraaid die beoordeelt of je PC het allemaal aankan. De mijne kwam uit op 4 sterren voor de processor en 4 sterren voor de grafische kaart. Kennelijk is dat toch niet goed genoeg, want als je MyPC start (dat is de modus om het PC scherm op de TV te projecteren) dan wordt de schermresolutie van de PC verlaagd. Erg jammer vind ik dat. Mijn PC heeft een resolutie van 1680x1050 en mijn TV heeft Full-HD, dus 1920x1080p. Dat zou toch moeten kunnen zou je zeggen. Nu heb ik dus dat er minder op het scherm past en daarom moet je weer meer scrollen in de browser. Het beeld en geluid is verder prima in orde. Je kunt een deel van het scherm waar een filmpje wordt afgespeeld selecteren en dit fullscreen op je TV afspelen (met korte vertraging). Ik vind het handiger om het filmpje op de webpagina fullscreen te zetten (zonder vertraging). De kwaliteit van de internet filmpjes is vaak nog niet zo goed en dat zie je des te meer als je het vergroot (fullscreen). Over een tijdje zal dat steeds beter worden verwacht ik.

Met de afstandsbediening kun je een paar eenvoudige handelingen doen, maar wil je echt de volledige besturing van je PC dan moet je het toetsenbord gebruiken. Gelukkig zit daar dan een soort muis in (trackball), maar die zit een beetje te los en het is daarom moeilijk om deze precies te krijgen waar je hem wilt hebben. Bovendien zit er toch een beetje vertraging in en dat maakt het besturen van de muisaanwijzer erg lastig. Als je dan voor wat snelle acties naar je PC loopt, dan is ook daar het besturen van je muis traag geworden en bij sommige websites wordt het scherm telkens opnieuw opgebouwd. Wat ik zelf nog een beetje hinderlijk vind is dat het lampje van de trackball blijft flikkeren, ook al gebruik je het apparaat niet. Een normale optische muis doet dat ook, maar toch... hier zie je het en ik denk dat de batterijen binnen de kortste keren leeg zullen zijn. Ik had graag een aan/uit knopje aan het toetsenbord gehad.

Nu ik het toch over stroomverbruik heb. Ik ben bang dat daar niet veel aandacht aan is besteed. Maar meten kun je het niet, want mijn verbruiksmeter gaat de hele tijd op en neer (dan weer 0 en dan weer 27 en dan weer 0), zowel bij de Powerline modem als het PConTV kastje zelf. Dit gaat de hele tijd door ook al gebruik je het apparaat niet. Liever had ik dus ook hier een uit-knop. Op de Powerline modem zit zelfs een knopje standby, maar na een tijdje begint die vrolijk opnieuw met knipperen en stroom verbruiken.

Tenslotte nog iets over de Media Player (MyTheatre). Die speelt lang niet alle formaten af. Van een net gemaakt filmpje worden de laatste paar seconden niet afgespeeld. Je kunt ook maar 1 bestand tegelijk afspelen. Wat is mis is bijvoorbeeld een slideshow mogelijkheid (foto's) en een random functie (muziek), maar misschien heb ik de juiste instelling hiervoor nog niet gevonden. Voor mij is MyTheatre overbodig, omdat deze nadelen er niet zijn als je MyPC gebruikt en dus de afspeelmogelijkheden van je eigen computer.

Conclusie: er zit een hoop technologie in dit product en EUR 249,= vind ik een acceptabele prijs voor wat je krijgt. afhankelijk van wat je wilt en hoe je huiskamer is ingedeeld zijn er ook andere oplossingen, zoals kabels trekken of een extra PC naast je tv neerzetten. Wat mij betreft was HDMI-over-Poweline of iets dergelijks ook voldoende geweest. Het product werkt goed en ik kan nu doen wat ik wil, namelijk muziek en filmpjes met de veelzijdigheid en toekomstvastheid van de PC en internet afspelen en in de huiskamer op de TV bekijken met fatsoenlijk geluid van de home cinema/hifi set. En er zijn natuurlijk wat minpuntjes, maar dat heb je overal mee.

LeonieVi 21-12-2009
Geschreven voor: Dutchtronics PConTV 0 GB

Ik ben sinds twee weken in bezit van deze gadget en ik ben erg tevreden. Aansluiten was écht een fluitje van een eurocent. De aanwijzingen zijn goed en het werkt allemaal naar behoren. Kwaliteit van het beeld is goed. De muis op het toetsenbord vind ik wat onhandig maar er valt mee te werken.

Gebruik 'm vooral om films (divx) te kijken en dat gaat goed!

Erg tevreden dus.

Tinetien 07-12-2009

Handig!!!
We hebben het binnen een kwartier kunnen gebruiken, dus installatie is super simpel. Daarna verbaasd over het super beeld. Uitzending gemist ziet er prima uit, geen hoogvlieger, maar dat is t op mn laptoppie ook niet...
Al met al erg tevreden over onze aankoop! Vonden het eigenlijk veel geld (daarom de even gecheckt), maar t is t waard voor ons.

rinus51 07-12-2009
Geschreven voor: Dutchtronics PConTV 0 GB

Ik heb sinds zaterdag een PConTV en in tegenstelling tot de vorige reactie, vond ik de installatie juist erg simpel. Streaming video loopt ook lekker. Moest alleen even uitzoeken hoe het youtube zoomen werkt maar met de ALT F1 knop werkt dit super. Al met al erg blij met dit mooie apparaatje

markjans 06-12-2009
Geschreven voor: Dutchtronics PConTV 0 GB

Erg handig product. Ik las allemaal artikelen op internet en raakte overtuigd van het gemak ervan.
We hebben hem nu 2 dagen geinstalleerd en het is een feest. Mijn kinderen vinden het fantastisch.
Ook ik. Alle video's die op mijn computer staan kunnen we nu met het gezin vanachter de tv bekijken.
Normaal reageer ik niet, maar omdat ze van Nederlandse bodem zijn en ik zelf ook ondernemer ben, wil ik mijn positievfe feedback geven. Hulde!

hw2007 30-11-2009

baggerproduct !
Installatie ging moeizaam, streaming kwaliteit is zeer matig en 2 keer 20 minuten in de wacht gestaan bij telefonische helpdesk (kosten 6 Euro !) zonder enig resultaat. En er werken dan ook maar 5 mensen in het hele bedrijf.

Veel te duur product (niet eens een HD voor dat geld) van zeer matige kwaliteit met slechte service die je nog moet betalen ook. Na de taiwanese rotzooi van audiotronic en Supersonic hebben we nu ook Dutchtronic.